Boot Up Network – sportolás és közösség

Egy kósza ötletből született, mára már számos helyen ismerik. Magyarország legnagyobb boot camp csapata immár több mint két éve működik a jelenlegi formájában.

Mint minden, a Boot Up is kicsiben indult. Pálos Attila vezetőedzőnek már akkor nagy tervei voltak, amikor még csak 2-3 ember járt el egy-egy szabadtéri boot camp edzésre.
Nézzük röviden mi is a boot camp: A fegyveres erők kiképzőtáboraira alapozva arra tervezték, hogy a legrövidebb idő alatt a lehető legjobb eredményt érjék el. A boot camp nem ígér kockahasat könnyen, gyorsan. Hosszú és fárasztó edzések vezetnek a cél felé, melyben a kiképzésvezetők keményen megkövetelik a kitartást. Intenzív, intervall edzés, mely kombinálja az állóképességi edzést és a sportágspecifikus edzést. Kemény fizikai kihívás, mely fejleszti a pszichés képességeidet, miközben élményt is biztosít. Ezt nyújtja a Boot Up is, amely mai formájában kicsivel több, mint két éve működik. Gyorsan fejlődött fel “kis baráti” társaságból nagy sportcsapattá.

Shot of a group of men going through an obstacle course at bootcamphttp://195.154.178.81/DATA/i_collage/pu/models/172.jpg
Boot camp

A csapat a mai napig folyamatosan fejlődik és bővül. A legnagyobb tömegeket megmozgató események leginkább a “Travelling Boot Camp”-ok (amikor az általános boot camp gyakorlatokat egyéni, páros, csoportos, egymástól 1-2 km távolságra lévő állomásokon végezzük, ahová futva tesszük meg az utat), továbbá az edzőtáborok, a jótékonysági edzések, az akadálypályás futások és még sorolhatnánk…
Fő a változatosság!

Vannak állandó, jól megszokott edzések és vannak kreatívan összerakott, havonta, kéthavonta megszervezett nagyobb csapatedzések. A széles körű ismertséghez általában minden új sportág számára hosszú és rögös úton vezet, de a Boot Up sikerrel veszi az akadályokat. Egyre többen űzik, és több színvonalas tévés sportműsorban magazinban/újságcikkben is szerepelt már a csapat.

Sportolni, fejlődni és egy szuper baráti közösség tagjának lenni egyszerre felemelő érzés. Ezt nyújtja a Boot Up Network.

Csatlakozz Te is a csapathoz!

weboldal: http://www.bootupnetwork.hu/

facebook: https://www.facebook.com/BootUpNetwork/

VITAKID Sportegyesület

Az egyesület fő célja, hogy olyan sportolási lehetőséget teremtsen a gyermekek és fiatalok számára, ahol a versenysportból fakadó hatalmas fizikai és pszichés megterhelés nem létezik, ahol a sport tényleg örömforrás. Ugyanakkor egy olyan komplex program, amelyben minden megtalálható, ami a testi és lelki egészséghez kapcsolódik.
Kiemelt figyelmet fordítanak a túlsúllyal rendelkező gyerekekre, akik a kudarcélménytől tartva nem mernek sportoló közösségbe menni. A Vitakid Sportegyesületben ezt a problémát felismerve olyan magasan képzett, gyermekszerető szakembergárdával dolgoznak, akik alternatív mozgásformák megismertetésével tudnak a gyerekek számára örömteli sportfoglalkozásokat garantálni. Munkájukat dietetikus, pszichológus szakemberek is segítik.
Mit kínál a VitaKid SE a csatlakozó kamaszoknak?
• rendszeres edzéseket (heti 4-5 alkalommal),
• az egészséges életmód, táplálkozási ismeretek oktatásának szervezése saját programokon és iskolákban,
• együttműködés a családokkal és a gyermekek háttérintézményeivel a fiatalok egészségmegőrzésében,
• sportrendezvények szervezése az egyesület tagjai részvételével,
• sport-, és edzőtáborok szervezése,
• szövetségek, valamint más sportegyesületek által megrendezett sporteseményeken, bajnokságokon és versenyeken való részvétel.

Elsődleges céljuk, hogy az inaktív életmódot folytató gyermekeknek lehetőséget adjanak a váltásra, megszerettessék velük a mozgást, sportolást.
Az évek során folyamatosan bővül az egyesület tevékenysége, jelenleg a kamaszokra, a 10-16 éves korosztályra koncentrálnak elsősorban.
A felnőtt korosztály körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a foglalkozások, melyek tavasztól őszig a szabadban zajlanak. A boot camp a régi testnevelés órák szellemét idézi, ahol elsősorban saját testsúlyos gyakorlatokat végeznek, minimális eszközhasználattal, jó hangulatban, vidám csapatban.
Edzéskínálatuk kimondottan szélesnek tekinthető, thai boxtól a tartásjavításig számos edzésformát választhat a hozzájuk csatlakozó, és a szülőket sem küldik haza, ha edzeni támad kedve szívesen fogadják a gyermekek között, akár az édesanyát, vagy édesapát.
Korábban az óvodás korcsoportban is tartottak sportfoglalkozásokat, amelyek elsősorban játékos feladatokból állnak. Ezeknek célja a mozgáskészség fejlesztése, és a gyermekkorban megkezdett egészséges életmód elsajátítása.

 

vitakid

A szabadidősport mellett folyamatos az edzőtáborok, családi kirándulások, jótékonysági edzések szervezése.
2015-ben részt vettek egy országjáró TÁMOP pályázatban, amely során 2 hónap alatt, 40 hátrányos kistelepülésen lévő iskolában tartottak testnevelés órát.
2016-ban pedig Pálos Attila, az egyesület vezetője lett a Coca Cola Testébresztő pályázat egyik nyertese.

A VitaKid Sportegyesület folyamatosan várja az új, mozogni vágyó gyermekeket.

Elérhetőségeik:
Pálos Attila (egyesület vezető): +36 30 868 31 97
Email: [email protected]
Weboldal: http://www.vitakid.hu/
Facebook oldal: https://www.facebook.com/VitaKid/
Instagram: https://www.instagram.com/vitakidsport/
Helyszín: Gym City Budapest (13. kerület Lomb utca 16.)
Néhány videó róluk:
https://www.youtube.com/watch?v=CVIjb9KRHtU

7 étel, amit érdemes edzés előtt fogyasztanod

Üres gyomorral nem szabad edzeni – ezt a legtöbben tudjuk. Azt is érdemes azonban szem előtt tartani, hogy a bevitt tápanyagok minősége nagyban befolyásolja az edzés hatékonyságát, így nem mindegy, mit fogyasztunk előtte. A szénhidrát és a fehérje, illetve az ásványi anyagok megfelelő aránya segít, hogy kihozd az izmaidból a maximumot.

Edzés előtt enni kell - de nem mindegy mit
Edzés előtt enni kell – de nem mindegy mit
  1. Zab

Zab tele vannak rostokkal, ezért a lassú felszívódású szénhidrátok egyenletesen jutnak el az izmokhoz, folyamatos energiaellátást biztosítva az edzés teljes időtartama alatt. A klasszikus tejben áztatott zabpelyhet friss vagy szárított gyümölcsökkel, magvakkal, és izgalmas fűszerekkel is feldobhatod, így sosem lesz unalmas.

  1. Gyümölcsturmix

Egy gazdag, friss smoothie, azaz gyümölcsturmix is fantasztikus edzés előtti táplálék: fehérjék és gyors felszívódású, illetve összetett szénhidrátok kombinációja. Az egyszerű szénhidrátok segítenek lendületbe jönni az első 15-20 perc során, az összetett szénhidrátok pedig fenntartják a lendületet az edzés végéig.

  1. A banán

A banán igen gazdag gyors felszívódású szénhidrátokban, és így kiváló üzemanyag egy edzéshez. Ráadásul magas káliumtartalmánál fogva segíti az izmok és az idegek működését. Ha semmi mást nem bírsz betolni a reggeli edzés előtt, legalább egy banánt egyél meg, és a mozgás után fél órán belül pótold a reggelit, hogy az izmoknak legyen miből épülniük.

  1. Csicseriborsó

A konzerv csicseriborsót akár főzés nélkül is elmajszolhatod edzés előtt. Egy maréknyi borsót locsolj meg citromlével, sőt, ha bátor vagy, egy kis chilit vagy fokhagymát is tehetsz rá. Ezzel a könnyű rágcsálnivalóval körülbelül 10 gramm fehérjét, 30 gramm szénhidrátot, és majdnem 9 gramm rostot vihetsz be, ezért nagyszerű energiaforrás.

  1. Tojásfehérje

A tojás alapvetően nem túl hizlaló, viszont tápanyagtartalom szempontjából jelentős különbség van a sárgája és a fehérje között. A zsír és az energia nagy része a tojássárgájában található, így sokkal jobban teszed, ha csak tojásfehérjéből készítesz magadnak rántottát.

  1. Aszalt gyümölcs

Ha végképp nincs időd edzés előtt pár órával rendesen étkezni, akkor azzal teheted a legjobbat, ha bekapsz pár szem aszalt gyümölcsöt, akár csak néhány perccel edzés előtt. A szárított sárgabarack, ananász vagy szilva könnyen emészthető, egyszerű szénhidrátokat biztosít, és így azonnali energialöketet ad, hogy teljes erőbedobással edzhess.

  1. Görög joghurt

A savó nélküli görög joghurt akár kétszer annyi fehérjét is tartalmazhat, mint a hagyományos módon készített joghurtok. A görög joghurtról leszűrik a savót, így jóval sűrűbb, krémesebb lesz, és ezért magasabb a fehérjetartalma is. Vannak azonban olyan gyártók, akik szűrés helyett sűrítik a joghurtot, méghozzá nem a legértékesebb anyagokkal, például kukoricakeményítővel vagy guargumival. A fehérje pótlására használt összetevők nyilván nem károsak az egészségre, de az így elkészült termék valójában már nem görög joghurt, és nem olyan előnyös a fogyasztásuk.