5 tipp, mit NE csinálj edzés előtt!

Több ezer cikk található az interneten azzal kapcsolatban, hogy mit tegyünk a legeredményesebb edzés érdekében és miként lehet elérni a leghatásosabb átalakulást. Arról viszont már kevesebb szó esik, mi az, amit jobb elkerülni, ha sportolni készülsz. Összeszedtük nektek öt pontban a legfontosabb tudnivalókat.

Mit ne csinálj edzés előtt?

  1. Ne aludj sokáig edzés előtt!

Tudományosan bizonyított, hogy egy 20-30 perces szundi tökéletesen feltölti az embert és segít az ébredés utáni összpontosításban, míg egy több mint félórás alvással pont az ellenkezőjét érjük el. Ebben az esetben sokkal fáradtabbnak fogjuk magunkat érezni, nehezebben tudunk majd koncentrálni, és kevésbé lesz eredményes az edzés is.

  1. Ne nyújts!

Sokáig úgy tudtuk, hogy a súlyokkal való edzés előtti nyújtás helyénvaló, de pár éve ezt az állítást is megcáfolták a tudósok. Egyrészről a hideg izmok nyújtása különböző sérülésekhez vezethet, másrészről pedig csökkentheti az erőkifejtést az olyan gyakorlatoknál, ahol igénybe veszed a kinyújtott izmaidat.

  1. Ne stresszelj!

A stressz köztudottan izomölő hatású. Ha valaki stresszel, a test több kortizol hormont szabadít fel, ami az izomszövetek lebontására serkenti a szervezetet, továbbá csökkenti a koncentrációképességet és így kevésbé hatékony lesz az edzés. És akkor a sérülések veszélyének növekedéséről sem feledkezhetünk még meg.

  1. Ne vidd túlzásba a stimulánsokat!

Bizonyára semmi probléma nincs a koffein szervezetbe juttatásával, illetve egyéb, jó minőségű, edzés előtt fogyasztott termékekkel, hiszen segítenek, hogy megkapjuk a kellő löketet az edzéshez. Ezek az edzés előtt szedett stimulánsok plusz energiát adnak a fogyasztónak és fokozzák az összpontosítást, viszont túlzott adagolásuk gyors szívverést, hányingert, szorongást és betegség érzetet okoznak. Így pedig lényegesen csökkentik az edzés hatékonyságát.

  1. Ne egyél sokat!

Az edzés előtti táplálkozás létfontosságú egy jó edzéshez, hiszen rendelkezésre bocsátja az izomnövekedés és az izomregenerálás támogatásához szükséges tápanyagokat. Viszont veszélyes is lehet, ha túlzásba visszük. Az intenzív edzés előtti túlzott táplálkozás gyomorgörcshöz, gyomorfájdalmakhoz és hányingerhez is vezethet, melyek egyenként is kizárják a hatékony edzés lehetőségét.