5 hasznos tipp futáshoz

Egy szuper futócipő megvásárlása nem elegendő a hatékony futáshoz. Sok futó a saját tudta nélkül rengeteg energiát pazarol el futás közben, pedig minimális odafigyeléssel sokkal eredményesebb futó válhat belőlük. Mielőtt nekivágsz a tavaszi jó idővel a futásnak, érdemes elolvasni az alábbi tippeket!

Futás

  1. Mindig a lábfejed elülső részére lépj

A sarkad helyett inkább a lábfejed elülső részére érkezz minden egyes lépésnél, ugyanis ezzel csökkentheted az ütközési erőt, így kevesebb energiát pazarolsz el és érezhetően tovább fogod bírni a futást.

 

  1. Lélegezz megfelelően

A légzésedet a lépteidhez igazítsd, soha ne fordítva! Ezzel a módszerrel elkerülheted a levegő beszorulását és a kimondottan kellemetlen oldalfájdalmakat, így gyorsabb és hatékonyabb lehetsz futás közben.

Általában mindenki hamar ráérez erre a ritmusra, de ha esetleg ez mégis problémát jelent számodra, akkor két lépés alatt szívd be, majd két lépés alatt fújd ki a levegőt.

 

  1. Lazíts a markolásodon

Az erős markolás a felsőtestben lévő feszültség jele, ami akár kétszer nehezebbé teheti a futásodat. Egy egyszerű módszer következik: fogj egy A4-es papírt, tekerd össze, markold meg, majd indulj el futni. Ha pár perc után megnézed a papírt és össze van gyűrődve, akkor túl erős a szorításod, amivel túl sok az energia megy kárba. Lazíts a karokon és a kézfejeden!

 

  1. Mozgasd a lábad úgy, mint egy óramutatót

Ügyelj arra, hogy mozgás közben a lábfejed szinte egy szabályos kört írjon le az óramutató járásával megegyező irányban, olyan egyenletesen, mintha csak bicikliznél. Ezzel a technikával elkerülheted a lábad folytonos, szabálytalan össze-vissza mozgását, ami szintén segít gazdálkodni az energiáddal.

 

  1. Vezesd magad a mellkasoddal

Képzeld el, hogy egy kötél van a szegycsontodhoz kötve, ami folyamatosan előre húz, miközben futsz. Ha ebben a testhelyzetben futsz, elkerülheted a futás közbeni púposodást és a vállad reflexszerű összehúzását, amik egyébként rendkívül megnehezítik a levegővételt és extra megterhelést jelentenek a nyaknak. Húzd ki magad indulás előtt!