5 tipp a maximáltan motivált edzéshez

Mozogni jó – ezt még azok is tudják, akik egyelőre nem kelnek fel a kanapéról. Ám olykor nagy lelkierő kell ahhoz, hogy a soron következő órára, edzésre vagy futókörre elinduljunk. Még akkor is, ha egyébként tudjuk, ha mégis kihagyjuk, később hiányozni fog.

Motiváció edzéshez

Hoztunk pár olyan tippet, amikkel segíthetsz magadnak mielőbb túljutni ezeken a gödrökön. Sőt, akkor is segíthetnek még többet kihozni magadból és túllépni a saját korlátaidon, ha amúgy semmi baj a motivációddal.

  1. Írd le a céljaidat!

Vesd papírra, írd a csuklódra vagy akár pötyögd be a telefonodba jegyzetként a céljaidat, és minden erőddel fókuszálj arra, hogy véghez vidd őket! A pillanatnyi célok, mint például a „csinálj 100 felülést”, nem elegendőek. Sokkal hatásosabbak az olyan hosszú távú célok, mint a „100 felülést csinálok mindennap 1 hónapon keresztül”, mert ez idő alatt el is érünk valamilyen érdemleges változást a testünkön, vagyis meglesz a szemmel látható és kézzel is jól megfogható jutalom is. Fontos, hogy ne engedjünk meg magunknak akár csak egy nap kihagyást, mert akkor máris megbukik a projekt.

  1. Keress egy edzőtársat!

A legjobb motivációk közé tartozik, ha van egy edzőtársad, akivel egymást támogatjátok és biztatjátok. Bizonyára lesz egy-két olyan napod, amikor nem lesz semmi kedved az edzéshez, ilyen esetekben egy megbízható társ akár a földön húzva is, de elvisz téged a konditerembe. Nem utolsósorban a jó hangulat is fontos, ami garantált egy barát társaságában.

  1. Tervezd meg a heted!

Ha nem tervezel előre, sokkal gyakrabban elő fog fordulni, hogy nem jut időd az edzésre, hiába szeretnéd. Ha minden hét elején készítesz magadnak egy jegyzetet a heti teendőiddel, akkor választ kapsz arra a feszítő kérdésre, hogy mikor lesz 1-1,5 óra szabadidőd az edzésre.

  1. Készíts egyénre szabott lejátszási listát!

Nincs kétség: a zene motiváló hatással van mindenkire, főleg edzésnél. Készíts magadnak egy lejátszási listát a kedvenc számaiddal, vagy akár pörgős, motiváló, „soha ne add fel” típusú zenékkel, és meglátod mennyivel jobban fog menni az edzést!

  1. Egyeztess egy személyi edzővel!

Ha most úgy is gondolod, hogy nincs szükséged személyi edzőre, akkor is érdemes felkeresni egyet és egyeztetni vele legalább havonta egyszer. A személyi edzőknek az edzés a szakmájuk, ezért szinte biztos, hogy találni fog olyan dolgot az edzéstervedben vagy akár az edzési szokásaidban, amin érdemes javítanod a hatékonyságod növelése érdekében. Emellett biztosan remek tanácsokkal tud ellátni, akár a mozgás, akár az életmód területén. Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, annak gyorsan szemmel látható eredménye lesz a testeden is, ami további motivációt ad majd az edzés folytatásához!